Patria ja yhdysvaltalainen S&K Logistics Services tarjoavat yhteistyössä laskutelineiden huoltopalvelua F/A-18 Hornet -hävittäjien käyttäjämaille. Yhteistyö perustuu yhtiöiden aiemmin tänä vuonna allekirjoittamaan teolliseen yhteistyösopimukseen.

“Ilmailun elinkaaren tukipalvelut ovat Patrian erikoisalaa, ja yhtiöllä on yli 20 vuoden kokemus Hornetien korjauksesta ja huollosta. S&K Logistics Services on kokenut logistiikan asiantuntija. Tässä yhteistyössä yhdistyvät molempien yhtiöiden osaamisalueet, ja olemme rakentaneet asiakasnäkökulmasta tehokkaan palvelun”, kertoo Patrian Aircraft-yksikön markkinointi- ja myyntijohtaja Tuure Hakavuori.

“Patrian pitkäaikainen kokemus sotilasilmailun huolto- ja korjaustoiminnasta yhdistettynä S&K LS:n elinkaaren tukipalveluihin ja monimutkaisten puolustusjärjestelmien palvelutarjontaan sekä molempien yhtiöiden pitkäaikainen kokemus toiminnasta puolustushallinnon kanssa takaavat asiakkaille luotettavan, korkeatasoisen ja laadukkaan palvelun sekä hävittäjäkaluston korkean käytettävyyden”, sanoo S&K LS:n MRO-palveluiden johtaja Gail Schmer.

Patria ja S&K Logistics Services esittelivät F/A-18 Hornetien laskutelinehuoltoa sekä muita palveluitaan toukokuussa Naval International Aviation Logistics Process Improvement Team (LPIT) -tapahtumassa Kentuckyssa Yhdysvalloissa.

Lisätiedot

Tuure Hakavuori, markkinointi- ja myyntijohtaja, Aircraft, puh. +358 40 869 3447, [email protected]

Gail Schmer, Vice President MRO Operations, S&K Logistics Services, LLC, puh. (954) 806-2154, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konserni toimii Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Puolassa, Yhdistyneissä Arabiemiraateissa, USAssa ja Etelä-Afrikassa. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50.1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49.9 %). www.patria.fi