Patria Pilot Training on tilannut yhdeksän italialaista Tecnam P2002JF De Luxe –lentokonetta peruslentokoulutuskäyttöön. Ensimmäinen uusi lentokone saapuu helmikuussa 2011 ja loput toukokuussa. Uudet koneet korvaavat tällä hetkellä koulun käytössä olevat FFA AS-202 Bravo –koneet, joilla on tähän saakka annettu peruslennonopetusta. Patrialla on lisäksi varaus kolmen lisäkoneen tilaamiselle vuoden 2011 aikana.

Patria valitsi Tecnam P2002JF De Luxe –lentokoneet, koska ne täyttävät koulun vaatimustason sekä ohjaamoteknologian, lento-ominaisuuksien että taloudellisuuden osalta erinomaisesti. Uusi laivasto lisää myös koulun ympäristöystävällisyyttä paremman polttoainetaloudellisuuden sekä huomattavasti matalamman melutason myötä. Patrian laivasto varustetaan Garmin 500 –lasiohjaamolla, joiden myötä Patria tarjoaa ainoana kouluna Suomessa lasiohjaamokokemusta ensimmäisestä lentotunnista lähtien.

Hankinnallaan Patria Pilot Training edelleen vahvistaa asemaansa sekä suomalaisen että kansainvälisen siviililentokoulutuksen alalla, ja toimii suunnannäyttäjänä modernien teknologisten ratkaisujen käyttöönottajana maamme vaativissa koulutusolosuhteissa.

”Investointimme uusiin Tecnam P2002JF–koneisiin on vuoden sisällä jo toinen merkittävä lentokonehankintamme ja vahvistaa entisestään Patrian asemaa Suomen johtavana lentokoulutusorganisaationa”, sanoo Patrian Aviation-liiketoiminnan johtaja Lassi Matikainen. ”Uskomme modernin Tecnam P2002JF -kaluston parantavan merkittävästi toimintaedellytyksiämme sekä kotimaisen että kansainvälisen lentokoulutusympäristön kovenevassa kilpailussa.”

”Olemme hyvin tyytyväisiä saatuamme Patrian kumppaniksemme ja voidessamme yhdessä viedä lentokoulutusta kohti uutta peruslentokoulutuksen aikakautta Suomessa. Olemme varmoja, että P2002JF on Patrialle erinomainen valinta, sillä kone on osoittautunut luotettavaksi ja taloudelliseksi koulukoneeksi lukuisissa lentokoulutusorganisaatioissa. Koneen suosiota kuvaa se, että Tecnam toimittaa yli 200 P2002JF –konetta pelkästään vuonna 2010”, sanoo Paolo Pascale, toimitusjohtaja, Tecnam S.r.l.

Liiketoimintajohtaja Lassi Matikainen, Aviation, puh. 040 869 3351

Vastuullinen johtaja Mikko Paronen, Pilot Training, puh. 040 869 3113

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

www.patria.fi tai www.tecnam.com