Patria ja Suomen Sotilasurheiluliitto ovat allekirjoittaneet kolmivuotisen yhteistyösopimuksen varusmiesten liikuntakerhotoiminnan kehittämiseksi. Hankkeen tavoitteena on edistää varusmiesten liikunnallista elämäntapaa ja sitä kautta parantaa nuorten elämänlaatua.

”Vastuullisuus ja toiminnan jatkuva kehittäminen ovat tärkeä osa Patrian tapaa toimia. Sponsoroinnin tavoitteena on vahvistaa yrityskuvaamme toimialamme vastuullisena toimijana. Keskeisinä perusteina yhteistyökumppania valittaessa on yhteensopivuus Patrian toiminnan kanssa. Varusmiesten liikuntakerhojen tukeminen täyttää kaikki Patrian sponsorointikriteerit; nuorten kunnosta huolehtiminen on yhteiskunnallisesti tärkeä asia ja sen avulla on mahdollista vaikuttaa monien elämänlaadun paranemiseen sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä”, toteaa markkinointijohtaja Jukka Holkeri.

Potkua liikuntaan –hankkeen tarkoituksena on laajentaa Sotilasurheiluliiton organisoima varusmiesten liikuntakerhotoiminta kaikkiin varusmieskoulutusta antaviin joukko-osastoihin sekä kaikkien varusmiesten ulottuville. Nykyisin varusmiesten liikuntakerhot toimivat reilussa kymmenessä joukko-osastossa. Kerhojen toimintaan osallistuu vuosittain 5 000 varusmiestä.

Varusmiesten omaehtoisuuteen perustuvat liikuntakerhot ovat toimineet vuodesta 1987 lähtien. Kerhoissa keskitytään lajeihin, joita varusmiehet haluavat harrastaa ja ohjaajina toimivat asevelvolliset itse. Liikuntakerhojen ohjaajien koulutustilaisuuksiin osallistuu vuosittain 150 varusmiestä.  Liikuntakerhojen ohjaajatehtävistä on varusmiehillä mahdollista saada myös merkittävää johtamiskokemusta.

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

Patria
Jukka Holkeri