Patrian ja Ruotsin puolustusmateriaalilaitoksen välinen AMV-kauppa nyt lainvoimainen

Tukholman hallinto-oikeuden marraskuun lopussa julkistaman päätöksen mukaan Ruotsin puolustusmateriaalilaitos (FMV) on hoitanut panssariajoneuvohankkeen julkisista hankinnoista säädetyn lain mukaisesti. Patria on saanut FMV.ltä vahvistuksen, että elokuussa allekirjoitettu sopimus on astunut voimaan.

Patria toimittaa 113 AMV-panssariajoneuvoa Ruotsin puolustusvoimille. Sopimus sisältää lisäksi option 113 ajoneuvosta. Hankkeen arvo on noin 250 miljoonaa euroa (SEK 2,5 miljardia).

”Sopimus on nyt lainvoimainen ja se on merkittävä Patrian tulevaisuudelle. Päätös osoittaa, että Patria AMV-panssariajoneuvo on kansainvälisesti alansa huippua ja Patrian osaamista ja ammattitaitoa puolustusvälineteollisuudessa arvostetaan”, sanoo Patrian Land & Armament -liiketoiminnan johtaja Seppo Seppälä.

Patria AMV tuotiin markkinoille vuonna 2004, ja tähän mennessä Patrialla on sopimukset noin 1400 ajoneuvosta muun muassa Suomeen, Puolaan ja nyt myös Ruotsiin.

Seppo Seppälä
Toimitusjohtaja, Patria Land & Armament Oy
Puh. 040 869 2680

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.