Patria on solminut ensimmäisen sarjatoimitussopimuksen ARIS elektronisen tiedustelun (ELINT) järjestelmästä. Sopimus on merkittävä avaus ARIS:lle, jota on kehitetty pitkäjänteisesti Patrian Systems-liiketoiminnassa laajentamaan Patrian kansainvälistä tuotetarjontaa. Sopimuksen arvoa ja asiakasta ei julkisteta. Toimitukset ajoittuvat vuosille 2010 - 2012.

ARIS (Advanced Realtime Intelligence System) on moderni ELINT-järjestelmä tekniseen elektroniseen tutkatiedusteluun. ARIS havaitsee, mittaa, tallentaa ja visualisoi modernit LPI-aaltomuodot laajalla reaaliaikaisella taajuuskaistalla. Järjestelmä on täysin etäkäytettävä ja se soveltuu hyvin kiinteisiin ja liikkuviin ELINT-asemiin.

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

www.patria.fi/ARIS

Simo Mäkipaja