Patria Nemo 120 mm kranaatinheitinjärjestelmä on valittu asejärjestelmäksi General Dynamics Land Systems – Canadan LAV II –ajoneuvoon Yhdysvaltain hallituksen Foreign Military Sales (FMS) -projektissa. Patria ja belgialainen Mecar S.A. allekirjoittivat järjestelmätoimitusta koskevan alustavan sopimuksen 16.6.2010. Lopullinen sopimus allekirjoitettiin 18.11.2010.

Sopimuksen mukaan Patria toimittaa 36 kranaatinheitinjärjestelmää osana Yhdysvaltojen FMS-ohjelmaa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä sopimuksesta. Se on yhtiöllemme tärkeä välitavoite kranaatinheitinjärjestelmiemme markkinoinnissa ja myynnissä kansainvälisillä markkinoilla. Sopimus vahvistaa jälleen kerran, että Patria on kehittänyt tuotteen, joka vastaa nykyaikaisten puolustusvoimien tarpeisiin”, toteaa Seppo Seppälä, Patria Land & Armament Oy:n toimitusjohtaja.

Patria on tornillisten kranaatinheitinjärjestelmien markkinajohtaja maailmassa. Patria Nemo on epäsuoran tulen tulitukijärjestelmä, joka tarjoaa mahdollisuuden myös suoraan tuleen. Lisäksi tämän 120 mm heitinjärjestelmän ominaisuuksiin kuuluvat mm. erinomainen häivetekniikka ja ballistinen suojaus. Patria Nemon ovat aiemmin valinneet jo Slovenian puolustusvoimat sekä Arabiemiraattien liiton merivoimat.

Patria on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuskonserni, joka toimittaa omaan erityisosaamiseensa ja kumppanuuksiin perustuvia, kilpailukykyisiä ratkaisuja asiakkailleen. Patrian omistavat Suomen valtio ja European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.

Lisätietoja: www.patria.fi

Yhteyshenkilö: