Patria ja Pratt & Whitney ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen syventääkseen pitkäaikaista yhteistyötään, joka liittyy F-16- ja F-15-hävittäjien F100-PW-220/220E- ja F100-PW-229-moottoreihin. Tavoitteena on ylläpitää ja kehittää yhteistyötä liittyen F100-asiakkaille tarjottaviin maailmanlaajuisiin ylläpito-, korjaus- ja kunnossapidon logistiikkapalveluihin.

Lisäksi tavoitteena on liittää Patria osaksi Pratt & Whitneyn globaalia verkostoa ja edelleen kehittää logistista tukea entisestään. Osapuolet ovat perustaneet yhteisen työryhmän, joka tähtää pitkän aikavälin yhteistyöstrategiaan ja sopimukseen tämän vuoden aikana.

”Pratt & Whitneyllä ja Patrialla on ollut menestyksekäs yhteistyömalli jo yli 40 vuotta, ja tämä on sille luonnollinen jatkumo. Tällä aiesopimuksella haluamme selkeyttää tavoitteemme sekä syventää ja kehittää toimintaamme. Osallistuminen Pratt & Whitneyn maailmanlaajuiseen F100-verkostoon ja kumppanuuden syventäminen tukevat kasvustrategiaamme. Tämä yhteistyö tarjoaa meille uusia mahdollisuuksia yhdessä Pratt & Whitneyn kanssa”, sanoo kumppanuuksista vastaava johtaja Mikko Kilpeläinen Patriasta.

”Pratt & Whitney on iloinen tästä yhteistyömahdollisuudesta Patrian kanssa. Aiesopimus tarjoaa tiimillemme vankan perustan kehittää maailmanlaajuista verkostoamme”, toteaa Pratt & Whitneyn johtaja Kelly Young.

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailun elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen toimittaja. Patria tarjoaa ilmailu- ja sotilasasiakkaille laitteiden saatavuutta, jatkuvaa suorituskyvyn kehittämistä sekä valittuja tiedustelu-, valvonta- ja hallintajärjestelmän tuotteita ja palveluita. Liégen alueella sijaitseva Patria Belgium Engine Center tukee nykyään noin 15 maan ilmavoimia maailmanlaajuisesti F100-koneiden osalta.

Lisätietoja: Mikko Kilpeläinen, VP, Partnerships, Patria, puh. 040 869 3588, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.