Patrian Land-liiketoiminnan johtaja Mika Karin kanssa on tänään yhdessä sovittu, että hän jättää tehtävänsä ja kantaa omalta osaltaan vastuun Patrian kansainvälisissä markkinointikäytännöissä tapahtuneesta virheestä.

Lisäksi Land-liiketoiminnan markkinointi- ja myyntijohtaja Juha Simola on yhteisymmärryksessä Patrian johdon kanssa päättänyt erota tehtävästään työntekemisen edellytysten puuttuessa.

Molempien kanssa on sovittu, että he jättävät tehtävänsä välittömästi.

Patriassa on käynnistetty korjaavia toimenpiteitä kansainvälisten markkinointikäytäntöjen täsmentämiseksi sekä tullaan järjestämään tehostettua sisäistä koulutusta.

”Olemme olleet melkoisen mediamyllerryksen kohteena viime päivät ja tämä on ollut erittäin raskasta aikaa kaikille patrialaisille. Tästäkin tapauksesta opimme, että jo ennestään hyviä toimintatapoja pitää edelleen kehittää. Olemme erittäin sensitiivisellä toimialalla, eikä meillä ole varaa tällaisiin virheisiin”, sanoo toimitusjohtaja Olli Isotalo.

Median yhteydenottoja koordinoi pe 16.2.2018 Raili Saarinen, p. 040 869 3501, [email protected] Lauantaista 17.2.2018 lähtien Birgitta Selonen, p. 040 869 2043, [email protected]