Patria on solminut monivuotisen sopimuksen kazakstanilaisen Air Astanan kanssa lentoyhtiön uusien lentäjien kouluttamiseksi. Air Astana on valinnut Patrian Pilot Trainingin kouluttamaan sille lentäjiä vuoden 2022 loppuun saakka. Ensimmäiset Air Astanan valitsemat oppilaat aloittavat koulutuksensa helmikuussa 2019. Patria kouluttaa kazakstanilaiset oppilaat uusissa tiloissaan Pirkkalassa. Koulutus kestää 18 kuukautta.

”Sopimus on Patrialle erityisen mieluisa, sillä avaamme tällä ovet kansainväliseen lentoyhtiökoulutusyhteistyöhön. Suomessa meillä on jo asiakkaina sekä Finnair että Norra. Kazakstan on Patrialle luonteva koulutusvientikohde, sillä olemme aiemmin kouluttaneet 36 Kazakstanin ilmailuakatemian oppilasta. Heistä valtaosa työskentelee nyt Air Astanalla. Uusi koulutuskumppanuus lentoyhtiön kanssa on vahva luottamuslause meille, ja olemme ylpeitä nyt alkavasta pitkäaikaisesta yhteistyöstä”, toteaa Patrian lentäjäkoulutuksesta vastaava johtaja Jyrki Myyryläinen.

Lisätietoja: Myyntijohtaja Mikko Paronen, Patria Pilot Training, p. 040 869 3113, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus-, koulutus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluja ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Vuonna 2017 Patrian liikevaihto oli 467,7 miljoonaa euroa, ja konsernissa toimii 2 800 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.