Patria-TAMK

Patria on jatkuvasti kehittyvä ja kasvava kansainvälinen yritys, mikä tarkoittaa uusia mahdollisuuksia työllistyä Patriaan. Uusia patrialaisia onkin lähdetty aktiivisesti etsimään opiskelijoiden keskuudesta.
Patria ja Tampereen ammattikorkeakoulu TAMK ovat sopineet yhteistyöstä, joka antaa kone- ja tietotekniikan opiskelijoille mahdollisuuden uudenlaiseen oppimiseen yrityksen sisällä.

Patrian Polku tarjoaa opiskelijoille:

• ohjausta opintoihin, joissa korostuvat Patriassa tarvittavat opinnot ja osaamiset,
  • 10 opintopisteen laajuiset koulutukset Patriassa,
  • mahdollisuuksien mukaan sisällyttää opintoihin työelämäopintoja (20 opintopistettä); sekä
  • mahdollisuuden tehdä harjoittelujaksot Patriassa.

”Patria on työpaikka, jossa autamme turvaamaan yhteiskuntaa. Meillä tavalliset ihmiset ratkaisevat epätavallisia haasteita. Kun on kyse kriittisistä operaatioista maalla, merellä, ilmassa ja verkossa, osaamisella on merkitystä”, kertoo Patrian tuotannosta vastaava Manu Skyttä. ”Me Patriassa uskomme, että Patrian Polun kautta saamme uusia ajatuksia ja näkökulmia sekä mahdollisuuden jakaa erikoisosaamistamme, jota ei muualta voi oppia. Tämä luo Patria Polkuun osallistuneille valmiuden nopeasti työllistyä Patriassa opintojen päätyttyä mielenkiintoisissa tehtävissä. Olemme saaneet tunnustusta tekniikan alan ammattilaisilta, jotka Universumin tutkimuksessa nostivat Patrian viiden kiinnostavimman työnantajan joukkoon.”

Patrian Polku -yhteistyö käynnistyy välittömästi. Ensimmäinen info kohderyhmien opiskelijoille pidetään jo tulevan joulukuun alussa.

”Odotamme innolla Patrian Polun toteuttamista käytännössä. Koska Patrian Polkuun valitaan vuosittain uusia konetekniikan ja tietotekniikan opiskelijoita, on kyseessä merkittävä opiskelijoiden työelämäosaamisen kehittämiseen tähtäävä yhteistyösopimus”, kertovat tutkintovastaavat yliopettaja Markus Aho ja lehtori Hanna Kinnari-Korpela Teollisuusteknologia-yksiköstä TAMKista.

Patria-TAMK
Kuvassa Patrian tuotannosta vastaava Manu Skyttä (vas.) ja TAMK:n rehtori Tapio Kujala.

Patria on työpaikka, jossa sinä ratkaiset – tutustu Patrian uramahdollisuuksiin: www.patriagroup.com/fi/toissa-patriassa
Tekniikan alan ammattilaiset nostivat Patrian viiden arvostetuimman työnantajan joukkoon: https://www.patriagroup.com/fi/media/tiedotteet/2022/tekniikan-alan-ammattilaiset-nostivat-patrian-viiden-arvostetuimman-tyonantajan-joukkoon

Mira Mattila, Manager, Learning and Development/ HR Business Partner, Patria, [email protected], 040 869 2665
Markus Aho, yliopettaja, konetekniikan tutkintovastaava, Teollisuusteknologia, Tampereen ammattikorkeakoulu, [email protected],  040 8012627
Hanna Kinnari-Korpela, tietotekniikan tutkintovastaava, Teollisuusteknologia, Tampereen ammattikorkeakoulu, [email protected], 040 8227601

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Alankomaissa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.