Patria's pilot training

Patria ja Qatar Airways ovat sopineet yhteistyöstä tulevien perämiesten kouluttamiseksi. Kahdeksantoista kuukautta kestävät kurssit toteutetaan Multi-Crew Pilot License (MPL) -ohjelman mukaisesti. Ensimmäinen kurssi on jo käynnissä Patrian Pirkkalan toimipisteessä, ja kurssin kymmentä eri kansallisuutta edustavat oppilaat saavat lentokoulutusta myöhemmässä vaiheessa myös Patrian tukikohdassa Espanjan Córdobassa.

”Olemme hyvin tyytyväisiä saatuamme aloitettua MPL-koulutuksen Qatar Airwaysille, ja toivotamme oppilaat lämpimästi tervetulleiksi Suomeen ja Patrialle. Tämä on merkittävä askel eteenpäin yhteistyössämme yhdessä erittäin kansainvälisen ja moninkertaisesti Skytrax-palkitun lentoyhtiön kanssa. Kokeneet kouluttajamme sekä moderni lento- ja simulaatiokalustomme takaavat, että pystymme toimittamaan Qatar Airwaysille korkealaatuisen koulutusohjelman, johon sisältyy myös kandidaatin tutkinto”, kertoo Janne Räkköläinen, Patrian World Market Arean johtaja.

Qatar Airwaysin lentotoiminnan johtaja, kapteeni Jassim Al Haroon: ”Qatar Airways on sitoutunut tarjoamaan vertaansa vailla olevaa koulutusta miehistöilleen, ja Patrian kanssa toteutettava uusi Multi-Crew Pilot License -ohjelma on osoitus sitoutumisestamme. Koulutusohjelman päätyttyä uusilla perämiehillä on keskeinen käytännön rooli maailman parhaan lentoyhtiön, Qatar Airwaysin kasvun tukemisessa.”

Janne Räkköläinen Senior Vice President, Market Area World, Patria, puh. +358 40 844 3210, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa, Alankomaissa, Virossa, Latviassa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden. www.patriagroup.com

Qatar Airways on moninkertaisesti palkittu lentoyhtiö, joka valittiin vuoden lentoyhtiöksi vuoden 2021 World Airline Awards -kilpailussa, jota hallinnoi kansainvälinen lentoliikenteen luokitusjärjestö Skytrax. Qatar Airways voitti kilpailussa myös kategoriat ”Maailman paras bisnesluokka”, ”Maailman paras bisnesluokan lounge”, ”Maailman paras bisnesluokan istuin”, ”Maailman paras bisnesluokan tarjoilu” sekä valittiin ”Lähi-idän parhaaksi lentoyhtiöksi”.

Qatar Airways on edelleen yksin alan kärjessä voitettuaan pääpalkinnon ennennäkemättömän kuudennen kerran (2011, 2012, 2015, 2017, 2019 ja 2021).