Patria ISP Oy on ostanut Milrem Latvia SIA:n koko osakekannan Milrem LCM OÜ:ltä. Milrem LCM on virolainen yritys, josta Patria omistaa 60 % ja virolainen Mootor Grupp 40 %. Yrityksen nimeksi tulee Patria Latvia ja se keskittyy toimimaan Latvian markkinalla.

“Tämä yritysosto toteuttaa Patrian strategiaa, jossa yksi merkittävä kasvualue on kansainvälinen huolto- ja elinkaarentukiliiketoiminta. Patria Latvian kautta Patria laajentaa toimintaansa Latvian puolustusmarkkinoille pysyvästi. Patria tarjoaa laajasti erilaisia palveluja Latvian kansallisille puolustusvoimille ja siellä toimiville kansainvälisille alkuperäisvalmistajien kanssa”, toteaa Patrian International Support Partnerships -liiketoiminnasta vastaava johtaja Jukka Holkeri.

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita.

Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.

Jukka Holkeri, liiketoimintajohtaja, International Support Partnerships, Patria, p. 040 869 2008, [email protected]