Milworks logo

Milworks on Milrem LCM:n uusi nimi. Nimenmuutos tukee paremmin yrityksen identiteettiä ja kuvaa sen todellista toimintaa. Nimenmuutos selkeyttää myös jakoa Milworksin ja Milrem Roboticsin välillä. Milrem Robotics on vuonna 2017 tehty spin-off Milrem LCM:stä. Yrityksillä on erilaiset toiminnot ja palvelut sekä omistajat. Milrem Robotics säilyttää Milrem-tavaramerkin ja jatkaa nykyisellä nimellään.

Milworks on virolainen puolustusmateriaalien huoltoon, korjaukseen ja ylläpitoon (MRO) keskittyvä yritys ja Viron puolustusvoimien luotettava kumppani. Latviassa Milworksillä on puitesopimus Latvian puolustusvoimien kanssa. Kaikki puolustukseen ja turvallisuuteen liittyvät asiakkaat, kuten poliisi, rajavartiolaitos ja pelastustoiminta, ovat Milworksin potentiaalisia asiakkaita.

Milworks on keskittynyt viime vuosina lähinnä sotilasajoneuvoihin liittyviin MRO-palveluihin. Milworks on huoltanut seuraavia sotilasajoneuvoja: Patria XA-180 ja XA-188 panssaroidut kuljetusajoneuvot, jalkaväen CV-9035-ajoneuvot ja erilaiset muut ajoneuvot, kuten 4x4-, 6x6- ja 8x8-sotilaskuorma-autot, siltajärjestelmät, polttoaineen kuljetusajoneuvot, armeijan 4x4 ajoneuvot ja paloautot. Milworks tarjoaa MRO-palveluita myös moottoreille, vaihdelaatikoille ja akseleille.

Milworksin strategian tavoitteena on säilyttää sotilasajoneuvojen MRO-toiminnan markkinajohtajan asema ja laajentaa markkinaosuutta uusille alueille, kuten asejärjestelmiin.

Milworks työllistää 36 henkilöä Tallinnassa, Tapassa ja Vorussa, ja sen omistavat Patria ja Mootor Grupp.

Ingvar Pärnamäe, General Manager, Milworks
Kuva löytyy Patrian materiaalipankista.

"Uskon, että nimi Milworks kuvastaa enemmän MRO-keskittyneen yritykseemme luonnetta. Nimi tulee sanoista 'Military' ja 'Works'. Sana "works" kuvastaa sekä liiketoimintaa, jossa toimimme, että myös palvelumme laatua. Eli sitä, että tuotteet toimivat sen jälkeen, kun olemme ylläpitäneet tai korjanneet ne. Ja värit sininen, musta ja valkoinen edustavat luonnollisesti Viron lipun värejä”, sanoo Milworksin toimitusjohtaja Ingvar Pärnamäe.

Toimitusjohtaja Ingvar Pärnamäe, Milworks, puh. +372 5342 3016,  [email protected]
www.milworks.ee

Milworks on osa Patria-konsernia, joka on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.