Patrian Diamond DA40 NG -koulukoneen nokkateline vaurioitui laskeutumisessa 23. tammikuuta Córdobassa Espanjassa. Kyseessä oli koulutusohjelman mukainen koululento, jolle osallistuivat lennonopettaja ja oppilas. Onnettomuudessa ei tullut henkilövahinkoja.

Tapahtumasta on raportoitu sekä Suomen että Espanjan ilmailuviranomaisille, ja tapahtuman tutkinta on käynnistetty. Koneen vaurioita arvioidaan parhaillaan, ja tavoitteena on saada kone nopeasti takaisin lentopalvelukseen. Koulutuslentotoiminta jatkuu Córdobassa normaalisti.

Patria toteuttaa Córdobassa alkeislentokoulutusta yksimoottorisella DA40-kalustolla. Patrialla on Espanjassa viisi Diamond DA40 NG -konetta, ja alkuvuodesta saadaan kaksi konetta lisää. Uusi kalusto mahdollistaa koulutuskapasiteetin noston, ja samalla valmistaudutaan kasvuun lisääntyvien kansainvälisten lentoyhtiöasiakkuuksien myötä.

Jyrki Myyryläinen, johtaja, lentokoulutus, Aviation-liiketoiminta, puh. 040 869 3315, [email protected]