Patrian hallitus on nimittänyt KTM Esa Rautalingon, 56, Patria-konsernin toimitusjohtajaksi. Talousjohtaja Ville Jaakonsalo on toiminut vt. toimitusjohtajana tammikuusta 2019 lähtien.

Rautalinko aloittaa tehtävässään 1. heinäkuuta 2019. Hän on tällä hetkellä Örum-konsernin toimitusjohtaja ja on toiminut Patrian hallituksen puheenjohtajana marraskuusta 2018 lähtien. Hänellä on erittäin laaja kokemus niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin yritysten johtotehtävistä sekä useiden yritysten ja organisaatioiden hallituksista.

Patrian hallituksen jäsen Petri Vihervuori toimii toistaiseksi hallituksen puheenjohtajana.

"Patria saa uuden toimitusjohtajan, jolla on mittava kansainvälinen kokemus sekä vankka ja laaja osaaminen yritysten menestyksekkäästä johtamisesta. Olen vakuuttunut siitä, että hänen johdollaan Patria vahvistaa palveluliiketoimintaansa ja kansainvälistymisstrategiaansa sekä jatkaa menestyksekkäästi niiden toteutusta. Palveluliiketoimintastrategian ja Patrian kehittäminen yhdeksi maailman johtavaksi toimijaksi olivat kriittisiä kriteereitä toimitusjohtajan valintaprosessissa. Haluan myös kiittää Ville Jaakonsaloa erinomaisesta työstä vt. toimitusjohtajana", toteaa Vihervuori.

"Olen erittäin innossani Patria-konsernin toimitusjohtajan tehtävästä. Yhdessä osaavan henkilöstön ja johdon kanssa sekä hallituksen tuella kehitämme Patriaa edelleen strategian mukaisesti. Näen tämän erinomaisena mahdollisuutena, jonka voimme hyödyntää toimiessamme entistäkin vahvemmin tiiminä ja samalla voimme voittaa edessämme olevat haasteet”, sanoo Rautalinko.

Lisätietoja:  Petri Vihervuori, p. 040 487 2623 ja Esa Rautalinko, p. 0400 740 997

Esa Rautalinko – CV:

s. 1962, Suomen kansalainen

KTM

Keskeinen työkokemus:

Toimitusjohtaja, Örum-konserni 8/2017 – 6/2019
Toimitusjohtaja, VAASAN Group 3/2012 – 10/2015
Toimitusjohtaja, Honkarakenne Oyj 11/2009 – 3/2012
Toimitus- ja maajohtaja, liiketoimintajohtaja, TeliaSonera Finland 12/2005 – 10/2009

Keskeiset hallitusjäsenyydet:

Hallituksen jäsen, Senior Advisor, Nest Capital, 5/2016 –
Hallituksen puheenjohtaja, Patria-konserni 11/2018 – 5/2019