Patria Optime

Patria lanseerasi uuden Patria OPTIME -palvelukonseptin IDEX-tapahtumassa. Uusi konsepti yhdistää ainutlaatuisella tavalla vahvan suunnitteluosaamisen ja datan analysoinnin erilaisten kalustojen kunnossapidossa. Kalusto on aina tavoitellussa käyttökunnossa optimaalisilla kustannuksilla.

Patria OPTIME on modulaarinen palvelumalli, joka skaalautuu asiakkaan tarpeiden mukaan – oli kyse yhdestä kalustotyypistä tai laajemmista kokonaisuuksista eri toimintaympäristöissä maalla, merellä tai ilmassa. Patria OPTIME kattaa laajan valikoiman kaluston käytettävyyteen liittyviä palveluita ja ratkaisuja, kuten kaluston ylläpito-, päivitys- ja muutoshankkeet sekä tarvittavat integraatiot elinkaaren myöhemmissä vaiheissa sekä toimitusketjun hallinta- ja koulutuspalvelut. Patria OPTIME ei ole sidottu tiettyyn kalustoon tai laitevalmistajan tuotteisiin.

Patrian OPTIME -konsepti yhdistää ainutlaatuisella tavalla vahvan insinööriosaamisen ja datan tehokkaan hyödyntämisen sotilaskaluston kunnossapidossa. Datavetoinen palvelumalli varmistaa kaluston suorituskyvyn ja kustannustehokkaan toiminnan. Keskiössä ovat esimerkiksi kaluston käytöstä ja huolloista kerättävät tiedot sekä niistä tehtävät analyysit, joilla voidaan tehostaa huoltotoimintaa, parantaa ennakoitavuutta ja tuottaa vaihtoehtoisia skenaarioita päätöksenteon pohjaksi.

OPTIMEn keskeinen hyöty on huoltovarmuus. Asiakas voi luottaa kriisitilanteissakin Patrian tukeen.

Patria OPTIMEen kuuluu myös kaluston huoltoon ja ylläpitoon liittyvien toimitusketjujen hallinta asiakkaan tarpeiden mukaan. Dataa analysoimalla pystytään ennakoimaan esimerkiksi varaosien tuleva tarve, suunnittelemaan varaosien toimitukset ja varastointi optimaalisesti.

Patrian OPTIME rakentuu yhdessä asiakkaan kanssa vaiheistettuna. Patria OPTIME -ratkaisun määrittäminen aloitetaan selvittämällä asiakkaan toimintaympäristön, kaluston ja ylläpitoratkaisun nykytila sekä näille asetetut vaatimukset.

Patria OPTIME varmistaa erilaisten kalustojen suorituskyvyn kaikissa tilanteissa koko niiden elinkaaren ajan.

[email protected]
Kari Vertanen, Senior Vice President, Fleet Availability, Patria, tel. +358 40 869 4312, [email protected]

Tietoa Patriasta
Linkki Patria-lehden Optime-artikkeliin
Patrian materiaalipankin aineistot: www.patriagroup.com/fi/media/kuvat

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen, teknologiaratkaisujen sekä lentokoulutuksen tuottaja. Patria tarjoaa asiakkailleen operatiivisen suorituskyvyn, kaluston käytettävyyden ja valittujen tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita sekä jatkuvaa kehittämistä. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Alankomaissa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.