Senop night vision system for 6x6

Senop Oy on allekirjoittanut puitesopimuksen Patrian kanssa ajajan pimeänäkölaitteiden toimittamisesta Patrian 6x6 pyöräpanssariajoneuvoihin. Puitesopimus sisältää jo meneillään olevien toimituksien jatkoksi tulevan ostotilauksen ajajan pimeänäkölaitteista Latvian puolustusvoimien tilaamiin CAVS (Common Armoured Vehicle System) -ajoneuvoihin, sekä Suomen puolustusvoimien vastaaviin esisarja-ajoneuvoihin. Tämän lisäksi puitesopimus mahdollistaa ajajan pimeänäkölaitteiden toimittamisen myös muille mahdollisille hankkeeseen osallistuville maille.

Senopin kehittämän ajajan pimeänäkölaitteen avulla miehistönkuljetusajoneuvoa voi ajaa täysin pimeässä ja haastavissa näkyvyysolosuhteissa.

”Puitesopimus ja siihen liittyvä ostotilaus turvaa ajoneuvokameroiden tuotantomme pitkällä aikajänteellä ollen merkittävä kyseisen tuotesegmentin näkökulmasta”, toteaa Senop Oy:n toimitusjohtaja Aki Korhonen. ”Tilaus osoittaa samalla kyvykkyytemme korkealaatuisten sotilaskäyttöön suunniteltujen ajoneuvokameroiden kehittäjänä ja valmistajana.”

Senop Oy:n missiona on toimia asiakaslähtöisesti ja ratkaisukeskeisesti. Puolustusvoimat on Senop Oy:n tärkein asiakas. Senop Oy:n puolustus- ja turvallisuuspuolen tuotekonseptiin kuuluvat korkean suorituskyvyn omaavat valonvahvistimet, pimeätähtäimet, älykkäät lämpötähtäimet, maalinpaikannuslaitteet, ajoneuvokamerat, hyperspektrikamerat ja järjestelmäalustaratkaisut.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Aki Korhonen, Senop, puh., 020 734 3500 (vaihde),  [email protected]

Senop Oy on edistyksellisten pimeänäköratkaisujen toimittaja ja tilannetietoisuuden ja vaikuttamisen mahdollistaja. Tarjoamme vaativaan käyttöympäristöön suunniteltuja ja korkean suorituskyvyn omaavia pimeänäkölaitteita, älykkäitä sensoriteknologiapohjaisia ratkaisuja ja järjestelmäintegrointipalveluja sekä viranomaistahoille että teollisuuden ja tutkimuksen tarpeisiin. Teemme tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa varmistaaksemme tuotteidemme toimivuuden äärimmäisissä olosuhteissa ympäri maailmaa. Tällä hetkellä toimimme Suomessa neljällä paikkakunnalla ja työllistää lähes 60 asiantuntijaa. Senop on Millog Oy:n tytäryhtiö ja on osa Patria-konsernia.

www.senop.fi