Vinka
Koulutuskäytössä palvelleet Vinka-koneet poistuivat Ilmavoimien käytöstä

Pitkään koulutuskäytössä palvelleet Vinka-koneet poistuivat Ilmavoimien käytöstä, minkä johdosta Ilmasotakoulu järjesti 31.8.2022 päättäjäisjuhlan Tikkakoskella. Ilmavoimien käytöstä poistunut Vinka-koulutuskone tuli monelle patrialaiselle tutuksi, sillä Patria vastasi koneen suunnittelusta, valmistuksesta, huollosta ja lentokoulutuksesta.

”Haluan koko Patrian puolesta lämpimästi kiittää Ilmavoimia erittäin hyvästä ja pitkästä yhteistyöstä ja patrialaisia sitoutuneesta työstä vuosikymmenien ajan Vinka-koneiden parissa”, sanoo Patrian Finland-divisioonan vetäjä Jussi Järvinen.

Jäähyväistilaisuuden kunniaksi julkaistiin juhla-artikkeli Vinkan pitkästä historiasta Patria Magazinessa, lue se täältä.

Jussi Järvinen, Executive Vice President, Finland-divisioona, Patria, [email protected], puh. 040 869 6625

Patrian materiaalipankin kuvat ja lisätiedot: www.patriagroup.com/fi/media/kuvat

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen, teknologiaratkaisujen sekä lentokoulutuksen tuottaja. Patria tarjoaa asiakkailleen operatiivisen suorituskyvyn, kaluston käytettävyyden ja valittujen tiedustelu-, valvonta- sekä johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita sekä jatkuvaa kehittämistä. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % Nammosta, ja Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa, Alankomaissa, Virossa, Latviassa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.