Viron puolustusinvestointikeskus (ECDI) ja Patria uusivat Patrian valmistamien panssaroitujen XA-180- ja XA-188-pyöräajoneuvojen elinkaaritukipalvelusopimuksen. Uuden raamisopimuksen myötä Patria jatkaa XA-kaluston huolto-, korjaus- ja muutostöitä sekä varaosatoimituksia.

Edellinen elinkaaritukipalvelusopimus allekirjoitettiin vuonna 2013 ja se on ollut voimassa vuoden 2014 alusta vuoden 2021 loppuun. Aikaisempi sopimus allekirjoitettiin Viron puolustusvoimien ja Patrian välillä, kun taas uusittu seitsemän vuoden sopimus allekirjoitettiin ECDI:n kanssa.

”Tarjoamme Patrian tuotteille elinkaaritukipalveluita, mikä on tärkeä osa liiketoimintaamme. Emme halua tarjota asiakkaillemme pelkästään huippuluokan tuotteita, vaan taata niille myös kustannustehokas ja pitkä elinkaari räätälöityjen huoltopakettien ja tuen avulla. Olemme tehneet yhteistyötä Viron puolustusvoimien kanssa jo useita vuosia ja olemme tyytyväisiä voidessamme jatkaa tätä yhteistyötä, jotta XA-kalustot pysyvät toiminnassa”, sanoo Patrian Land-liiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Järvinen.

Lisätietoja: Jussi Järvinen, liiketoimintajohtaja, Land, Patria, puh. 040 869 6625, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen, lentokoulutuksen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita ilmailu- ja puolustusalan toimijoille. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa maalla, merellä ja ilmassa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Belgiassa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa ja Espanjassa. Konsernissa toimii 3 000 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.