Puolustusvoimien logistiikkalaitos ja Senop ovat solmineet aiesopimuksen yhteistyöstä taistelijan kypäräkiinnitteisten valonvahvistimien ja asekiinnitteisten lasertähtäinten kehittämisessä.

Aiesopimus liittyy maavoimien pimeätaistelukyvyn kehittämiseen. Kehitysyhteistyöllä pyritään tuottamaan puolustusvoimille hankintavalmius kotimaisille pimeätaisteluvälineille, joissa yhdistyvät korkea suorituskyky, huoltovarmuus, kustannustehokkuus sekä yhteensopivuus nykyisen ja tulevan taistelijan varustuksen kanssa.

– Suomen puolustusvalmiuden kehittäminen on ykkösprioriteettimme. Valmistamamme tuotteet ja järjestelmät soveltuvat suomalaisiin olosuhteisiin ja järjestelmiin. Tiivistä yhteistyötä tekemällä voimme vastata myös maanpuolustuksen tuleviin tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla, toteaa Senopin toimitusjohtaja Aki Korhonen.

Toimitusjohtaja Aki Korhonen, Senop Oy, p. 020 7343 500 (vaihde)
Jalkaväen tarkastaja eversti Rainer Peltoniemi, Maavoimien esikunta, p. 0299 800 (vaihde)

Senop Oy on edistyksellisten pimeänäköratkaisujen toimittaja ja tilannetietoisuuden ja vaikuttamisen mahdollistaja. Teemme tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa varmistaaksemme tuotteidemme toimivuuden äärimmäisissä olosuhteissa ympäri maailmaa. Senopin korkealaatuiset ratkaisut ovat suunniteltu ja valmistettu Suomessa yli 75 vuoden osaamisella ja ammattitaidolla. Senop on osa Patria-konsernia. www.senop.fi