Patrian kehitysjohtaja Pasi Niinikoski on nimitetty eurooppalaisen puolustusalan järjestön AeroSpace and Defence Industries Association of Europen (ASD) puolustusliiketoimintayksikköön, Defence Business Unitiin (DBU). Niinikoski edustaa yksikössä Puolustus- ja ilmailuteollisuusyhdistys PIA ry:tä ja yhteistyössä PIAn kanssa myös muita pohjoismaisia teollisuusjärjestöjä. DBU:ssa on 24 jäsentä merkittävistä puolustusalan yrityksistä.

ASD edustaa ilmailu-, avaruus-, puolustus- ja turvallisuusteollisuutta Euroopassa niiden yhteisissä asioissa tavoitteenaan edistää ja tukea alan kilpailukyvyn kehitystä. PIA on ASD:n jäsen ja edustaa suomalaista puolustusteollisuutta Naton NIAG:issa (NATO Industrial Advisory Group), Euroopan puolustusvirasto EDA:ssa ja alan pohjoismaisessa yhteistyössä. PIA toimii myös Teknologiateollisuus ry:n toimialayhdistyksenä, ja sillä on noin 130 jäsenyritystä Suomen puolustusteollisuudesta.

”DBU:lla on merkittävä rooli, kun ASD:ssä valmistellaan kannanottoja puolustusta koskeviin kysymyksiin. Tämän jäsenyyden kautta saamme laajan näkymän Euroopan puolustusliiketoimintaan sekä teollisuuteen, ja meillä on mahdollisuus vaikuttaa sen tulevaan kehitykseen”, toteaa Patrian kehitysjohtaja Niinikoski.

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patria tarjoaa ilmailu- ja sotilasasiakkailleen näiden kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä sekä valittuja tiedustelu-, valvonta- ja johtamisjärjestelmien tuotteita ja palveluita.

Lisätietoja: Pasi Niinikoski, kehitysjohtaja, Patria, p. 040 869 2400, [email protected]

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Patrian missiona on olla asiakkailleen tae toimintavarmuudesta, ja visiona on olla #1 kumppani kriittisissä toiminnoissa. Toimipisteitä on Suomen lisäksi muun muassa Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Vuonna 2017 Patrian liikevaihto oli 467,7 miljoonaa euroa, ja konsernissa toimii 2 800 ammattilaista. Patrian omistavat Suomen valtio (50,1 %) ja norjalainen Kongsberg Defence & Aerospace AS (49,9 %). Patria omistaa 50 % norjalaisesta Nammosta, ja yhdessä nämä kolme yritystä muodostavat johtavan pohjoismaisen puolustuskumppanuuden.

www.patria.fi