Patrian Aviation-liiketoiminnan Hallissa toimivat työntekijät marssivat ulos tänään keskiviikkona 4.10.2017 ja palaavat takaisin töihin maanantaina 9.10.2017. Toimihenkilöt pysyivät työpaikoillaan.

Patria tiedotti 3.10.2017 Suomessa toimivaa henkilöstöä koskeneiden yhteistoimintaneuvottelujen lopputuloksena, että konsernista vähenee 101 tehtävää. Alustavasti ennakoitiin 130 tehtävän vähennystä. Nyt vähennettävistä tehtävistä 53 kohdistui Aviation-liiketoimintaan Keski-Suomessa.

Neuvottelut aloitettiin tuotannollisista, taloudellisista sekä toiminnan uudelleenjärjestelytarpeesta johtuvista syistä. Uudelleenjärjestelyt tukevat yhtiön strategiaa, jonka mukaan konsernin tukitoimintoja karsitaan ja liiketoimintojen toimivuutta tehostetaan. Näin yhtiö keskittyy tarjoamaan ilmailu- ja sotilasasiakkailleen näiden kaluston käytettävyyttä ja suorituskyvyn jatkuvaa kehittämistä entistäkin kustannustehokkaammin.

Patria on kansainvälinen puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja. Konsernissa toimii 2 800 ammattilaista.