Patria sijoittui sijalle 43 Universumin toteuttamassa ammattilaistutkimuksessa ihanteellisimpien tekniikan ja luonnontieteiden ammattilaisten työnantajalistalla (viime vuonna 29) ja IT-alan ammattilaisten työnantajalistalla sijalle 31 (viime vuonna 33). Tekniikan alan suosituimmat yritykset olivat tänä vuonna Kone, Ramboll ja UPM. IT-alan suosituimmat yritykset olivat Google, Kone ja Reaktor.

Universumin Ihanteellisimmat työnantajat 2017 -kyselytutkimukseen osallistui 6 054 korkeakoulutettua ammattilaista 88 toimialalta. Vastaajat olivat keskimäärin 36-vuotiaita, ja heillä oli keskimäärin 8,5 vuoden työkokemus valmistumisen jälkeen.

Patriassa puolustus-, turvallisuus- ja ilmailuteollisuuden monipuoliset tehtävät työllistävät noin 2 800 eri alojen ammattilaista. Patriassa on monia erityisosaamista vaativia aloja - ainutlaatuinen huipputeknologian osaaminen ja vuosikymmenien kokemus ovat perustana menestyksekkäisiin tuote- ja palvelukonsepteihin. Jatkuva osaamisen kehittäminen on yksi henkilöstön kehittämisen painopistealueista.

Lisätietoja tutkimuksesta: https://universumglobal.com/rankings/finland/professional/2017/