Patria Pilot Training Oy ja Nordic Regional Airlines Oy, Norra, jatkavat liikennelentäjien peruskoulutuksen toteuttamista. Nyt sovittu uusi kurssi alkaa huhtikuussa 2018. Hakemuksia voi jättää Patrian nettisivujen kautta 15.11.2017 alkaen, valintaprosessi alkaa helmikuussa 2018. Koulutukseen valittavilta ei edellytetä aiempaa ilmailualan koulutusta. Kurssin hyväksytysti suorittavat opiskelijat saavat ehdollisen työpaikkalupauksen ja etusijan avoinna oleviin lentoperämiehen tehtäviin. Ammattilentäjän koulutus on opiskelijalle maksullinen. Patria voi tarvittaessa taata opintolainaa, jotta koulutuksen rahoitus ei muodostaisi estettä urapyrkimykselle.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme jatkaa Norran lentäjien koulutusta. Patrian vahva osaaminen ja 20 vuoden kokemus peruskoulutuksesta takaavat tulevien lentoperämiesten korkeatasoisen ammattitaidon. Norran antama ehdollinen työpaikkalupaus yhdessä Patrian rahoitustakauksen kanssa on hyvä kokonaiskonsepti oppilaalle. Uskomme tämän laskevan lahjakkaiden nuorten kynnystä hakeutua Norralle”, sanoo Mikko Paronen, Patria Pilot Trainingin Oy:n toimitusjohtaja.

”Lentäjätarpeemme tulee jatkumaan tämän hetken näkemyksen mukaan vahvana useita vuosia, ja toiminnallemme on tärkeää valita oikeat henkilöt tähän vastuulliseen ja hienoon ammattiin. Tiivis yhteistyö Patrian kanssa jo lentäjien koulutusaikana takaa hyvän alun lentoperämiehen tehtäviin Norrassa”, sanoo Norran toimitusjohtaja Maunu Visuri.

Patria toimii uudessa koulutuskeskuksessaan Tampere-Pirkkalan lentoasemalla lentoaseman vieressä uudessa koulutuskeskuksessa, jossa Norran koulutus pääosin suoritetaan.

Mikko Paronen, Patria Pilot Training Oy, p. 040 869 3113, [email protected]

Mikko Arapää, lentotoiminnan johtaja, Nordic Regional Airlines Oy, p. 050 591 5915, [email protected]

Patria on kouluttanut satoja ammattilentäjiä perustamisvuodestaan 1998 lähtien. Pilot Trainingilla on laaja koulutusohjelmatarjonta, joka sisältää muun muassa lentoyhtiöille suunnatun Multi-Crew Pilot Licence (MPL) -ohjelman. Oppilaitoksella on käytössään huippumoderni lentokoulutuskalusto. Pilot Training on osa Patria-konsernia, joka on kansainvälisesti toimiva puolustus-, turvallisuus- ja ilmailualan luotettu elinkaaren tukipalvelujen ja teknologiaratkaisujen tuottaja.

www.patria.fi/runwaynorra

www.patria.fi

Norra on suomalainen alueellinen lentoyhtiö, joka toimii tiiviissä yhteistyössä Finnairin kanssa. Yhtiön ydintehtävänä on tuottaa turvallista, korkealuokkaista ja laadukasta alueellista lentotoimintaa muille lentoyhtiöille ketterästi, ekologisesti ja kustannustehokkaasti. Norra lentää lyhyitä ja keskipitkiä lentoreittejä Suomessa, Skandinaviassa sekä Pohjois-Euroopassa.
www.flynorra.com