Oricopan ja Insta DefSecin integrointiliiketoiminnot yhdistyivät

Patrian tytäryhtiö Millog Oy:n tarkoituksena on hankkia yritys, joka muodostuu Oricopa Oy:stä ja Insta DefSec Oy:n integrointiliiketoiminnasta.
Uusi yritys jatkaisi Millog Oy:n 100 %:sti omistamana tytäryhtiönä edelleen Oricopa Oy:n nimellä.

Yrityksen toimipisteet ovat Tampereella, Orivedellä ja Kuopiossa. Vuosittainen liikevaihto on noin 20 M€. Yritys työllistää 82 henkilöä.
Järjestelyt toteutetaan tammikuun 2012 loppuun mennessä.

Liiketoimintajärjestelyillä turvataan suomalaisen puolustusvälineteollisuuden menestymistä kiristyvässä kilpailutilanteessa.
”Merkittäviä synergia- ja keskittämisetuja saavutetaan muun muassa asejärjestelmien integrointi- ja modernisointiprojekteissa,
varustelutoiminnassa sekä asehuollossa. Järjestely luo erinomaisen pohjan toiminnan kasvulle sekä mahdollistaa joustavana ja
kustannustehokkaana kumppanina toimimisen”, sanoo Millogin toimitusjohtaja Aarne Nieminen.

Lisätietoja antavat:

Toimitusjohtaja Aarne Nieminen, Millog Oy, puh. 040 315 7010, [email protected]

Millog Oy on kunnossapitoalan yritys, joka toimii puolustusvoimien strategisena kumppanina vastaten ase-, elektroniikka- ja ajoneuvokaluston kunnossapidosta. Millog Oy osallistuu myös maavoimien materiaalihankkeisiin. Millog Oy työllistää seitsemällä eri paikkakunnalla n. 700 henkilöä. Liikevaihto on noin 100 M€.

Insta DefSec Oy tarjoaa kotimaisille ja kansainvälisille asiakkailleen ratkaisuja ja palveluja verkkokeskeisiin johtamis-, tietoliikenne- ja koulutusjärjestelmiin sekä sähköisen liiketoiminnan verkottumiseen ja vahvaan tietoturvaan. Lisäksi Insta DefSec Oy tuottaa puolustus- ja turvallisuusviranomaisille kriittisten järjestelmien integrointi- ja ylläpitopalveluja.

Oricopa on puolustusvoimien ja teollisuuden, turvallisuusalan ja toimialaansa liittyvien organisaatioiden yhteistyökumppani. Yhtiön ydinosaamisalueita ovat aseiden huolto ja modernisointi, koulutusjärjestelmät ja –palvelut sekä turvallisuusalaan liittyvä teknologia ja -palvelut.